Gode tips for slanking etter kroppsbygging

Det finnes en del ting som man bør ta hensyn til når man driver med kroppsbygging. Mens man ligger i intensiv trening, så spiser man langt mer enn om man ikke er aktiv i det hele tatt. Det vanlige kaloribehovet til et moderne mennesimages-16ke på 70 kg, ligger gjerne på like under 2 000 Kcal. per dag. Om man veier rundt 100 kg og har en normal BMI, så ligger energibehovet normalt på rundt 2 800 Kcal.

Når man derimot trener aktivt, og jobber mye med kroppen, så øker energibehovet. En kroppsarbeider som jobber hardt hver dag, har gjerne et energibehov som ligger på oppimot 6 000 Kcal. Dette er en ganske drastisk forskjell.

Husk derfor å slutte å spise

Det kan virke litt dumt, men mange glemmer at de må slutte å spise, når de slutter å trene. Om man har trent hardt i en måned kan det være lurt å ta en pause, men da må man også ta en pause i spisinga. Resultatet blir nemlig ellers, at man legger på seg, og at mye av den ekstra massen lagres som fett.

Slanking etter gaining

Mange som trener hardt for å bygge muskler, legger også på seg ekstra fett. Dette må brennes vekk, om man vil ha synlige muskler. Det finnes selvfølgelig medisiner som påstår å hjelpe med å brenne fett, men det finnes også mer vanlige hjelpere. Om man fortsetter å være i aktivitet, men på tom mave, vil kroppen begynne å brenne fett mens man holder på, og det vil fortsette til man spiser. Man kan bli gretten og mannevond av dette, men det funker. Om man vil ha litt ekstra hjelp, for å få opp farta, kan kaffe være hjelpsomt for å holde aktiviteten oppe. Om man blir veldig sulten, kan man også spise små porsjoner, flere ganger på dagen, samtidig som man passer på å ligge på riktig kalorinivå.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *