Gode tips for større muskler

Det finnes mange forskjellige metoder for å bygge større muskler. Men det viktigste og mest grunnleggende er at man trener mye, at man driver med styrkeløft, eller annen fysisk tung aktivitet, samtidig som man spiser nok, og riktig, slik at kroppen har materiale som kan brukes til å bygge musklene.

Unødvendige kosttilskudd og pulver

Ofte blir de som driver images-17med kroppsbygging overøst med tips om å ta til seg spesielle preparater, og om at de må kjøpe seg tørket protein i form av pulver. Dette er slettes ikke nødvendig. Om man har et balansert kosthold, som legger vekt på at kosten er rik på proteiner er det ikke så mye som kan gå galt. Det man bør passe litt på, er at proteiner i naturlig form, ofte også innebærer at man spiser en del fett. Likevel finnes det et godt utvalg av ting som har lite fett, og mye protein. Her kan man nevne tofu, som er laget av Soya, eller man kan ta til seg en del cottage cheese, hytte-ost, som vanligvis kun er melkeproteiner, med lite fett og sukker. Andre ting som byr på seg er selvfølgelig magert kjøtt, og gjerne kylling.

En annen viktig ting, er at det å spise mye sukker, og karbohydrater etter trening, gjerne bidrar til at man får mer kroppsfett enn man trenger. Om man vil ha synlige muskler er det derfor bedre å drikke vann, og å spare søtsaken til spesielle anledninger.

Magnesium og fornuftige kosttilskudd

Om man trener mye, så svetter man også en del. Dette medfører at man også taper salter og viktige mineraler som kroppen trenger. Man kan kompensere for dette ved å putte litt salt i drikkevannet, gjerne blandet med sitronsaft for å gjøre det hele mer attraktivt å drikke. Magnesium er også et godt tilskudd i drikkevannet, siden det bidrar til at man unngår stive muskler, og til at kroppen regenererer raskere etter en økt.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *